Звіт директора ЗО перед громадськістю

 

                                                                                    

 

 

 

ЗВІТ

директора

Баланівського ЗЗСО І-ІІІ ступенів

Острука Олександра Олексійовича

перед педагогічним, учнівським та батьківським колективами та перед громадськістю

за 2020-2021 навчальний рік 

 

 

 

 

ВСТУП

Шановні учителі , батьки,  усі присутні учасники конференції !

   Щорічно в нашому закладі відбувається звіт директора про підсумки роботи педагогічного колективу та оцінки діяльності директора на посаді. Ця процедура є обов’язковою та  передбаченою Положенням про порядок звітування директора перед громадськістю.

    Як директор Баланівського ЗЗСО я керуюсь:

ü Статутом ЗЗСО;

ü Правилами внутрішкільного трудового розпорядку;

ü посадовими обовязками директора школи;

ü законодавством України;

ü нормативно-правовими актами, що регламентують роботу керівника загальноосвітнього навчального закладу.

1.     Загальна   інформація    про   школу.

  Баланівський заклад загальної середньої освіти І – ІІІ ступенів (юридична адреса закладу: вул. Перемоги,15, с.Баланівка, Гайсинського району, Вінницької області, 24413, тел. (04352)41-532 s.balanivk@ukr.net)  є юридичною особою з моменту його державної реєстрації, має власну печатку, штамп, бланки зі своєю назвою та символами, код ЄДРПОУ : 26228284. Засновником закладу є Бершадська міська рада Гайсинського району, Вінницької області.

Заклад у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України: «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», іншими законодавчими актами Верховної Ради України, указами і розпорядженнями Президента України, актами Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства освіти і науки України, актами місцевих органів виконавчої влади і органів місцевого самоврядування.

У межах своєї компетенції, передбаченої законодавством України та Статутом, заклад самостійно приймає рішення та здійснює діяльність.

Головною метою закладу є реалізація права громадян на здобуття повної загальної середньої освіти, забезпечення всебічного розвитку особистості, навчання, виховання та виявлення її обдарувань, соціалізація особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності, дбайливого ставлення до родини, своєї країни, довкілля, спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству.

Заклад освіти має своїм першочерговим завданням формування в учнів компетентностей, визначених Законом України «Про освіту» та державними стандартами, активно впроваджуючи принципи та вимоги Нової Української Школи та інклюзивного навчання.

 

E-mail: s.balanivk@ukr.net

Кількість учнів: 256

1-4 класи 99 учнів

5-9 класи 126 учнів

10-11 класи 33 учні

Кількість класів: 12     

Мова навчання: українська

Кількість вчителів: 28

2.     Матеріально-технічна база навчального закладу

У закладі створено новий освітній простір - сукупність умов, засобів та технологій, що утворюють безпечне освітнє середовище із застосуванням сучасних інформаційно-комунікаційних засобів та технологій у процесі здобуття освіти, у тому числі новітніх технологій енергоефективності.

Приміщення закладу   відповідає Державним санітарним правилам та нормам влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організацій навчально-виховного процесу, затверджених Постановою Головного державного санітарного лікаря України від 14.08.2001 року №63. Дотримуються санітарно-гігієнічні норми та температурний режим. Шкільне приміщення використовується раціонально. Учні навчаються в одну зміну. Є  належним чином обладнані кабінети природничо-математичного та   суспільно-гуманітарного   спрямування, 7 кабінетів мають сучасні інтерактивні технічні засоби (фабрики друку, телевізори, комп’ютери ),  у закладі використовуються 2 мультимедійні дошки та 4 проектори . Укомплектування бібліотечного фонду підручниками, науково-методичною, художньою та довідковою літературою відповідає нормам та  повністю забезпечує освітній процес. У школі обладнано 2 типові комп’ютерні класи. Кожен кабінет підключений до мережі Інтернет.

Створено єдиний  освітній простір  та безпечне освітнє середовище із забезпеченням рівного доступу осіб, у тому числі з особливими освітніми потребами, до здобуття якісної освіти;створено умови для здобуття особами початкової та базової середньої освіти, зокрема шляхом проведення профорієнтаційної роботи серед здобувачів освіти, забезпечено реалізації їх індивідуальної освітньої траєкторії, упроваджено  6  факультативів, на базі Баланівського ЗЗСО І-ІІІ ст.. діє 4 гуртки.

3.     Кадрове забезпечення

Баланівський ЗЗСО І-ІІІ ст. укомплектований педагогічними кадрами. Розстановка кадрів умотивована й раціональна, проводиться відповідно до освітнього рівня, у повній відповідності зі спеціалізацією та п’ятиденним режимом роботи  школи,  з урахуванням творчих здібностей і побажань учителів. Кількість вчителів, класних керівників, членів адміністрації визначена кількістю класів, робочим навчальним планом  школи та штатним розписом.

Станом на 1 січня 2021 року у закладі освіти працювало  27 педагогічних працівників, з них 1 педагог-організатор, 1 практичний психолог, 6 асистентів учителя, 1 вчитель дефектолог. Із загальної кількості педагогічних працівників мають освітньокваліфікаційний рівень: спеціаліст вищої категорії – 6, спеціаліст І категорії – 14, спеціаліст ІІ категорії – 5, спеціаліст – 2.  Один учитель пройшов навчання та є освітнім експертом та членом комісії аудиту закладів освіти. Школа повністю забезпечена педкадрами на найближчі п’ять років.

4.             Виконання   Інструкції   з  обліку  дітей  шкільного  віку.

На  початок  2020-2021  навчального  року  у  школі  навчалося   260 учнів, протягом навчального року  вибуло 4 учні  . Укомплектовано  12  класів.

  На  2021-2022 навч. рік  у  1  клас  планується  зарахувати   20  учнів.

Велику увагу у школі приділялось виконанню «Інструкції з обліку дітей і підлітків»: перевірено списки дітей мікрорайону віком від 6 до 18 років – всі діти  мікрорайону школи охопленні навчанням, ведеться облік відвідування учнями школи, проводяться індивідуальні профілактичні бесіди з учнями, які пропустили заняття без поважних причин більш ніж 3 дні та з їхніми батьками чи опікунами.

 

5.Організація    роботи з  обдарованими  дітьми.

Педагогічний колектив Баланівського ЗЗСО вважає, що робота з обдарованими учнями є одним з головних напрямків діяльності сучасної школи.

Діти тим талановитіші та розумніші, чим більше можливостей бути талановитими й розумними ми їм надамо.

У закладі визначено головні завдання в роботі з обдарованими дітьми:
• створення максимально сприятливих умов для формування високо інтелігентної, активної творчої особистості;

• розробка і поетапне впровадження нового змісту освіти, інтерактивних технологій навчання й виховання;

• створення сприятливих умов для самозростання, розвитку творчого потенціалу вчителів.

Ми пишаємося своїми талановитими учнями, імена яких неодноразово трапляються серед призерів районних олімпіад, Всеукраїнських та х конкурсів! Цьогоріч, зважаючи на дистанційне навчання в умовах карантину, олімпіади не проводилися, проте є переможці онлайн-захисту наукових робіт МАН – Люшня Яна, учениця 10 класу, керівник – Кушнір Л.І. Лідер учнівського врядування  області Опацька Аліна отримала нагороду Кабінету Міністрів України (керівник – Криворуцька Л.Т.)

7. методична робота

Методична діяльність педколективу у 2020-2021 н.р. була направлена на вирішення   проблеми: „Розвиток пізнавальної активності школярів шляхом впровадження інноваційних методів та прийомів роботи, урізноманітнення форм  проведення уроків та позаурочних заходів.  Формування моральної свідомості, як риси особистості та навчання культури поведінки на основі виховання ціннісного ставлення до суспільства та держави”.

Основна методична робота здійснювалася через:

·         методичну раду школи,

·         предметні методичні об’єднання,

·         творчу групу вчителів,

·         аспекти діяльності яких розглядалися на тематичних засіданнях педагогічної  ради 

Предметні методичні об’єднання здійснювали роботу за планами, які відповідали науково-методичній проблемі школи та темі методичного об’єднання. Особлива увага приділялася організації предметних тижнів , під час яких проводилися не тількивідкриті уроки, а й багато різноманітних яскравих позакласних предметних заходів.

У школі працювали чотири методоб’єднання вчителів

8. Виховна робота.

      У 2020– 2021н. р. у визначенні змісту виховної роботи в школі педагогічний  колектив  керувався :

·         Конституцією України

·         Законом України «Про освіту»

·         Законом України «Про загальну середню освіту»

·         Національною доктриною розвитку освіти України в XXІ столітті.

·          Декларацією прав дитини.

·         Конвенцією про права дитини

·         Концепцією виховання дітей та молоді в національній системі освіти.

·         Загальнодержавними та обласними програмами з питань формування здорового способу життя, профілактики ВІЛ – інфікування.

·         Загальнодержавними та обласними програмами з питань попередження  насильства над неповнолітніми, профілактики дитячої бездоглядності та злочинності, правової та психологічної підтримки дітей, які потрапили в складні соціальні умови тощо.

           Педагогічний колектив  школи працює над проблемним питанням виховної роботи:

   «Використання передових технологій виховного процесу як умови для повноцінного розвитку учнів, становлення творчої особистості  з постійною потребою в самореалізації та самовдосконаленні»

   Основні вектори виховної роботи були спрямовані:

·         Активізацію національно – патріотичного виховання учнів

·         Організацію методичної роботи з актуальних проблем виховання учнівської молоді.

·         Організацію учнівського самоврядування, співпрацю з лідерами району.

·         Розвиток здібностей учнів у гуртковій роботі.

·         Залучення обдарованої молоді до участі у  фестивалях, конкурсах, змаганнях різних рівнів.

·         Систему сімейного виховання, педагогічного всеобучу батьків та громадськості.

·         Контроль за організацією позаурочної виховної роботи та керівництво нею.

        Протягом року  педагоги та класні керівники працювали над впровадженням в  систему виховної роботи школи напрямку «Родинно-сімейне виховання», «Трудове виховання», «Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави». З цією метою було проведено низку заходів щодо утвердження ціннісного ставлення особистості до суспільства і держави, родини. Система роботи з родинно-сімейного  виховання передбачала реалізацію державних, обласних та міських програм з родинного виховання, проведення місячника родинного виховання  «Я родом де батьківська хата, я родом де спів солов’я».

      Було проведено години спілкування, бесіди, диспути, психологічні тренінги, спортивні змагання, естафети, відкриті уроки, тощо.

Через участь у шкільних та районних конкурсах спортивної направленості учні мали змогу показати свої фізичні досягнення, утверджувати олімпійські ідеали добра та краси. Чи не найважливіша роль у родинному  вихованні учнівської молоді відводиться класним керівникам. Класні керівники  ведуть щоденники психолого-педагогічних спостережень за учнями, облік учнів класу, схильних до правопорушень; залучають таких дітей до різних видів діяльності (громадсько-корисної, спортивної, творчої, пізнавальної тощо); популяризують в учнівському середовищі знання про негативний вплив на здоров’я дитини алкоголізму, наркотиків, куріння, формують в учнів потреби у здоровому способі життя; здійснюють контроль за організацією вільного часу учнів; інформують батьків про дотримання учнями норм поведінки чи їх порушення тощо.

Виховна робота у школі протягом 20209 – 2021 н.р. була побудована на засадах національно – патріотичного виховання школярів

            Реалізація національно -  патріотичного  виховання в практику відбувається через проведення ряду заходів, запланованих на 2019-2020 н.р., які мають різні форми роботи: тематичні лінійки, конкурсні програми, змагання, диспути, круглі столи, благодійні акції, уроки мужності, уроки пам’яті,зустрічі з військовослужбовцями, героями АТО, волонтерами, допомога бійцям АТО,  участі в різноманітних   акціях, захисті проектів, перегляд та обговорення документальних та відеофільмів, тематичні бібліотечні уроки тощо.

   З питань-національно-патріотичного виховання було зроблено:

1. У закладі освіти вже традиційними стали проведення уроків мужності, лінійок-реквієм, уроків пам’яті за участю учасників бойових дій на Сході України під час проведення тематичних тижнів:

-  тиждень козацької слави;

-  тиждень Гідності та Свободи;

-  тиждень Соборності України;

-  тиждень пам’яті Героїв Крут;

- тиждень Героїв Небесної сотні та Революції Гідності;

- тиждень «Тих днів не змеркне слава».

2. Традиційними в Баланівському ЗЗСО стали екскурсії до сільського  краєзнавчого музею, проведення в музеї відкритих виховних годин, уроків .

3. На уроках  української мови та літератури, історії України провідною виховною метою уроків є виховання в учнів почутття патріотизму, громадянської свідомості, гордості за досягнення українців, підвищення ролі української мови як національної цінності.

4. Постійно проводиться просвітницька робота по засудженню комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні, увічнення перемоги над нацизмом у Другій світовій війні 1939-1945 років:

-   з 04.05 по 08.05.2020 року в школі проведено (дистанційно) тематичний тиждень «Тих днів не змеркне слава». Протягом цього тижня були проведені виховні години у кожному класі «Подвиг ваш будемо пам’ятати вічно», «Є пам’ять, якій не буде кінця», діти взяли участь у онлайн-виставці Весняні квіти героям»,  «Цвіт маку-цвіт пам’яті».

- у школі постійно проводяться акції «Ветеран живе поруч», «Грані добра».

Учнівське самоврядування

        Створено «Школу лідерів» та рейтингову сітку лідерів школи. У закладі діє учнівський парламент, який складається з 6 комісій, кожна з яких працює за вказаним напрямком та планом роботи. Систематично проводиться  навчання  лідерів школи. Найактивнішою серед лідерів є Опацька Аліна, яка очолює лідерський рух в районі та є постійним учасником не тільки районних засідань,  а й засідань та семінарів обласного  та всеукраїнського парламенту дітей  .

      Робота гуртків

       У закладі діє 6 гуртків: гурт «Барабанщиці», фольклорний гурт «Щедрограй», зразковий ансамбль сопілкарів «Жайвір», гурт «Сопілкарик», гурток  початкове технічне моделювання,  гурток «Виготовлення іграшки-сувеніра» До гурткової роботи залучено 88 учнів.

        Протягом  року  заступником директора з виховної роботи  Плахотною С.В.. було здійснено перевірку планування роботи гуртків, програмного забезпечення, ведення журналів гурткової роботи,  проведено співбесіди із усіма керівниками гуртків щодо організації роботи, складено графік проведення гурткових занять. Керівники гуртків ведуть документацію відповідно до вимог, планування роботи здійснюють  згідно з  програмами.

       Керівники гуртків залучали учнів до активних форм роботи. Вихованці гуртків брали активну участь у всіх святах школи, були запрошені на концерти в районі та області, гуртківці  технічного моделювання та виготовлення іграшки-сувеніра брали участь у багатьох районних та обласних конкурсах і неодноразово здобували перемоги. Як завжди, вчительсько-учнівський колектив взяв участь у фестивалі «Проліски надії 2021» та «Зіркова мрія».

Соціальний захист дитинства

Соціальна підтримка дітей пільгових категорій, що навчаються у школі, проводиться згідно з діючим законодавством. На початок навчального року були підготовлені списки учнів пільгових категорій. Ці діти постійно перебувають у центрі уваги адміністрації школи. Для них  організовано участь у заходах; оздоровлення у дитячому закладі відпочинку. Також за бюджетний кошт діти з малозабезпечених сімей, діти батьки яких  є учасниками АТО та діти щоденно отримують безкоштовне гаряче харчування у шкільній їдальні.  Протягом навчального року вчителями   двічі  проведено обстеження житлово–побутових та матеріальних умов життя дітей пільгових категорій, складено акти обстеження.

     Діти пільгових категорій відвідують  спортивні секції, гуртки, беруть участь в позашкільних заходах, залучені до роботи комісій  шкільного самоврядування.

Профорієнтаційна робота

     Професійна підготовка молоді починається ще в шкільні роки. Завдання закладу – підготувати молоде покоління до свідомого вибору професії. Профорієнтаційна робота у школі здійснюється під час навчально-виховного процесу: виховання трудових навичок у школярів під час прибирання території, розширення знань про професії на уроках, позакласні виховні заходи, екскурсії на підприємства.

     Протягом року учні 9, 11-го класів зустрічалися з представниками навчальних закладів  середніх та вищих рівнів акредитації.

Спортивно – оздоровча робота

    У відповідності до Державних санітарних правила і норм влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів створено необхідні санітарно – гігієнічні умови для організації навчально-виховного процесу. Проводяться заходи щодо  організації шкільного режиму, дотримання у школі гігієнічних норм щодо освітлення, температури повітря, шкільного обладнання, раціонального харчування, загартування, профілактично-медичне обстеження.

           У планах виховної роботи кожного класного керівника є розділ «Охорона життя та здоров’я учнів» де запланована певна робота оздоровчого характеру з класом.

         З метою формування навичок здорового способу життя, навчанню учнів діям у надзвичайних ситуаціях, надання само та взаємодопомоги  у школі протягом року  проведено  тижні знань з  безпеки життєдіяльності. Найбільша увага приділялася питанням профілактики коронавірусу.

              

 Співпраця з батьками

     Важливим чинником у виховній роботі є злагоджені дії сім’ї і школи. У закладі працюють  комісії загально - шкільного батьківського комітету, батьківський лекторій.

      Адміністрація та класні керівники сприяють  співпраці батьківського комітету ЗЗСО та шкільного парламенту в організації та проведенні різноманітних позакласних та позашкільних заходів (протягом року)

      Здійснюється правова освіта батьків, залучаються  до цієї роботи працівники правоохоронних органів та медичні працівники.

      Протягом року вчасно опрацьовувалися  інформації з батьківських зборів про зауваження, пропозиції та побажання батьків щодо поліпшення навчально-виховного процесу. Під час карантину класні керівники не втрачали постійний зв’язок з батьками.

            

9. Організація харчування учнів у навчальному закладі:

 У Баланівському ЗЗСО І-ІІІ ступенів  безоплатно харчується 126 учнів. З них 100 учнів 1-4 класів  учнів (за мінусом 10 пільговиків) та 26 учні  з числа дітей-сиріт, дітей позбавлених батьківського піклування, дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються у спеціалізованих і інклюзивних класах, та дітей  із сімей, які отримують допомогу відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям»,  дітей,  батьки яких є учасниками бойових дій.

   Суворо виконуються всі необхідні умови санітарного контролю за термінами й умовами зберігання та реалізації продуктів, дотримується питний режим.

Завдання на 2021-2022 навчальний рік Баланівського ЗЗСО полягає в таких аспектах:

· забезпеченні якісної освіти як найважливішої умови успішної соціалізації дитини в сучасному суспільстві;

· формуванні свідомості громадянина, що володіє політичною культурою, критичним мисленням, здатністю самостійно здійснювати свій вибір;

· вихованні любові до Батьківщини, духовності, моральності;

· створенні умов, сприятливих для доброзичливого ставлення до закладу освіти, однолітків, учителів, держави;

· підтриманні сприятливої ​​атмосфери співробітництва серед працівників школи, батьків та громадськості;

· уміння генерувати нові ідеї й ініціативи та втілювати їх у життя;

· застосуванні інформаційно-комунікативних технологій.

 

Головне завдання – створення розвивального середовища, у якому б реалізувалися всі потенційні можливості конкурентно спроможних випускників.